Geoblog.pl    quepasa    Podróże    Indie 2012r.    Plaze i swiatynie

Plaze i swiatynie

Indie
Indie, Mamallap

Mala miescina tuz nad brzegiem morza. Swiatynia polozona wlasciwie przy plazy i liczne wyryte w skalach swiatynie i posagi z 6 wieku. Shore Temple (Switynia Wybrzeza) razem z Five Rathas Temple (Swiatynia Pieciu Rydwanow) wymagaja biletu, ktory dla obcokrajowcow kosztuje 250Rs, nie polecam ze wzgledu na to, ze rownie dobrze oba te miejsca mozna sobie obejrzec po prostu okrazajac ogrodzenie.
W Mamallapuram to co mozna zwiedzic za darmo, jest najbardziej warte odwiedzenia. Mozemy spedzic spokojnie z godzine wedrujac po skalach i ogladajac wyryte w nich swiatynie. Rowniez za darmo mozemy obejrzec Arjuna's Penance, czyli wyryta w skale historie z mitologii. W poblizu znajduje sie tez latarnia morska, (wejscie na gore to 25Rs dla obcokrajowcy, tym razem nawet sie skusilam, bo to tylko 2,5 razy wiecej niz placa Hindusi), z ktorej rozlega sie piekny widok na pobliskie switynie, palmy kokosowe i morze.