Geoblog.pl    quepasa    Podróże    Indie 2012r.    Durga Puja

Durga Puja

Indie
Indie, Kolkata

Durga Puja jest jednym z najhuczniej obchodzonych swiat w Indiach, zwlaszcza w czesci zwanej Bengal Zachodni i kilku pobliskich stanach. W tym Kalkuta (obecnie Kolkata) jest miastem, w ktorym festiwal ten ma szczegolnie duze znaczenie. Cale ulice przystrojone sa kolorowymi swiatelkami, lokalne spolecznosci skladaja sie na dekoracje, specjalnie na ten czas konstruowane sa drewniane podesty, sceny lub nawet makiety budowli, w kotych mozna znalezc figury bogini Durga w otoczeniu dwoch corek i dwoch synow, walczacej z demonem. Cale swieta trwaja 10 dni, ale tak naprawde glownie swietuje sie ostatnie 3-4 dni. Jest to czas spotkan z przyjaciolmi, rodzina sasiadami. Kazdy czlowiek z ulicy moze wejsc do bogato przystrojonego namiotu i zjesc za darmo specjalny swiateczny posilek.
Tym razem postanowilam skorzystac z dobrodziejstw couchsurfingu (couchsurfing.org jest portalem, na ktorym ludzie z calego swiata moga spotkac sie wirtualnie, ale glownie chodzi o miedzykulturowa wymiane, poznawanie lokalnych mieszkancow w miejscach, ktore odwiedzamy, a takze mozliwosc skorzystania z gosciny poznanych przez portal ludzi) i w ten oto sposob zatrzymalam sie u Antarina i jego rodziny.

Słota
Słota - 2012-10-23 03:44
oj Ogórku, nie rozpuszczasz nas tymi zdjęciami :P mam nadzieję, że chociaż robisz na potęgę i pokażesz nam w Polsce czy coś :P
nie nuży cię podróżowanie samej? Daj znak jak ci się wiedzie poza tym podróżowaniem i w ogóle :D acha i zapodawaj jakieś przepisy na żarcie :D

quepasa
quepasa - 2012-10-23 07:22
Zdjec troche robie, ale nie spodziewalabym sie niesamowitych fotografii, bo obecnie jedyny aparat jaki posiadam to ten w komorce, ale kiedy podrozuje z kims zawsze biore adres e-mail i ladnie prosze o wyslanie wspolnych zdjec;) Jesli chodzi o przepisy to polecam strone http://thespicemaker.com/ tam mozna znalezc wiekszosc najpopularniejszych potraw, a nawet zamowic oryginalne indyjskie przyprawy. Czy nie nudzi mi sie podrozowanie samej? Pzez ostatnie 3 tygodnie udalo mi sie spedzic moze 1 dzien samotnie, wiec czasem wrecz brakuje mi samotnosci;) Wiedzie mi sie tu zupelnie dobrze i z kazdym kolejnym odwiedzonym miejscem jest coraz latwiej. Ach i chyba nie pisalam jeszcze, ze kupilam bilet na powrot do Polski... 15.12 bede z powrotem:)

Tata
Tata - 2012-10-24 21:34
Ogórku kolejna osoba chętna na przepisy, chyba poza zdjęciami zacznij też je zbierać i nie chodzi o jakieś przepisy z jakiś stron tylko te domowe próbowane przez ciebie.

Tata - 2012-10-24 21:39
A może nic ci tam nie smakuje, i tęsknisz za schabowym z kapustą.

quepasa
quepasa - 2012-10-25 16:36
Moge podac nazwy potraw, ktore mi najbardziej smakuja, bo sama nie mam pojecia jak sie je przygotowuje, ale mysle, ze przepisy z tej strony, powinny byc wystarczajaco wiarygodne, kucharz, ktory je przygotowal miedzy innymi bral udzial w programie Maklowicza. A jesli chodzi o schobowego z kapusta, to wcale mi sie za nim tu nie teskni;p Tak naprawde w kazdym nowym miejscu sa nowe potrawy i nowe smaki do odkrycia, takze nie mailam okazji sie znudzic. No i w wiekszosci turystycznych miejsc w Indiach mozna latwo znalezc restauracje z pizza, kotletem i jajecznica;)

zwiedziła 1.5% świata (3 państwa)