Geoblog.pl    quepasa    Podróże    Indie 2012r.    Jaskinie i swiatynie cz.1

Jaskinie i swiatynie cz.1

Indie
Indie, Ellora

To co sprowadza turystow do Ellory to kompleks swiatyn hinduskich, buddyjskich i jainskich, ktore zostaly wykute w kamiennych zboczach i znajduja sie na Liscie Swiatowego Dziedzictwa UNESCO. Wejsciowka dla zagranicznego turysty to jak zwykle kilkunastokrotnie wiekszy koszt niz dla turystow krajowych, tu za wejscie zaplacimy 250Rs, mimo wszystko mysle, ze warto zaplacic te i tak niewielka kwote w przeliczeniu na zlotowki i zobaczyc naprawde cudowne swiatynie Ellory. Jskin jest az 34, z czego kilka wrecz przytlacza zarowno rozmiarem jak i swietnoscia, zwlaszcza kiedy sprobujemy sobie wyobrazic jak powstawaly tworzone kolejno przez 10 pokolen! wykuwane w twardych skalach z gory na dol, kawaleczek po kawaleczku.
Ja nocowalam w Aurangabad, skad co pol godziny z dworca autobusowego odjezdza transport lokalny przejezdzajacy przez Ellore, podroz trwa ok 45minut, bilet kosztuje 28-30Rs. Do Ellory warto wybrac sie dosyc wczesnie, zeby spokojnie wszystko obejrzec. Sporo chodzenia, schodow i zwiedzanie na kilka godzin.