Geoblog.pl    quepasa    Podróże    Indie 2012r.    Ruiny starozytnego imperium i Swiatynia Hanumana

Ruiny starozytnego imperium i Swiatynia Hanumana

Indie
Indie, Hampi

Zwiedzanie imponujacych riun przebieglo bez wiekszych niespodzianek, za to wizyta na wzgorzu, na ktorym znajduje sie Swiatynia Hanumana w celu podziwiania zachodu slonca zakonczyla sie ... hmm powiedzmy ciekawie.
Nie wiem czy to kwestia przeczucia czy "prawa przyciagania" przed wyjazdem do Indii podczas robienia obowiazkowych szczepien uparlam sie, zeby podano mi takze szczepionke przeciwko wsciekliznie. Lekarz, u ktorego konsultowalam swoje przedwyjazdowe szczepionki odradzilby mi te szczepionke, jedynie ze wzgledu na zawod weterynarza, ktory mam wykonywac w przyszlosci, zgodzil sie, ze rownie dobrze moge zaszczepic sie przed wyjazdem.
Zanim pomysl wyjazdu do Indii na dobre zakielkowal w mojej glowie czytalam kilka ksiazek podrozniczych, a wsrod nich jedna napisana przez dziewczyne, ktora samotnie wyruszyla do Indii, a nastepnie Azji Poludniowo-Wschodniej. I jedna z przygod, ktora sie jej przytrafila szczegolnie utkwila w mojej pamieci.
I tak pozornie niczego sie nie spodziewajac, zwiedzajac z wycieczka, ktorej towarzyszylam wzgorze ze Swiatynia Hanumana, zostalam zaatakowana i ugryziona przez malpe... Ubiegajac pytania o miejsce ugryzienia, lewe udo, ale na tyle wysoko, ze nie wypada pokazywac;)
Zeby bylo smieszniej swiatynia ktora znajduje sie na wzgorzu posiwecona jest Hanumanowi, ktory jest Bogiem-Krolem ...Malp wlasnie. (wedlug swojej wlasnej interpretacji stwierdzam teraz, ze zostalam "poblogoslawiona" przez samego Hanumana;p)
Samo ugryzienie moze i nie jest zbyt imponujace, za to najgorsza sprawa jest zagrozenie wscieklizna i tezcem (przyjelam obie szczepionki tuz przed wyjazdem), ale w przypadku wscieklizny trzeba przyjac jeszcze 3 dawki pookspozycyjne. W tym momencie kiedy to pisze (24.11) dwie dawki mam juz za soba, trzecia pojutrze. Aha i moge powiedziec, ze szpitale publiczne nie sa wcale gorsze niz u nas, szczepionki w jednorazowych opakowaniach razem z igla i strzykawka, przechowywane normalnie w lodowce. Najwieksz roznica to taka, ze tu zaplacilam za szczepionke razem z wizytu u lekarza doslownie 20 rupii! (1,20zl!!).